1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

KEBAN’DA 110 ÖĞRENCİYE MENTAL ARİTMETİK EĞİTİMİ

 

Keban’da 110 Öğrenciye Mental Aritmetik Eğitimi

Keban Belediyesi ve Hayırsever işadamı desteği ile Keban Fevzi Çakmak İlk Okulu’nda Abaküsle Matematik eğitimleri başladı. 

Keban Belediyesi ve İş adamı Salih Bayır desteği Keban’da Fevzi Çakmak İlkokulunda İlçe’de bulunan 3 İlkokulda okul idaresi tarafından seçilen 2-3-4-5 sınıflardan 110 öğrenciye hafta sonu ücretsiz Mental Aritmetik eğitimi veriliyor

Mental Aritmetik Öğretmeni Ümit Ataç , “Mental aritmetik eğitimi 5-15 yaş arası çocuklar için dizayn edilmiş bir zihin geliştirme programıdır. Mental aritmetik eğitimi hafta sonu Cumartesi- Pazar günü sadece 1,5 saat eğitimi sonucunda 4 ay sonra çocukların üstün yetenekler gösterebileceği bir zihin geliştirme programıdır. Bunun yaparken çocuklarımızın günlük evlerinde 15 dakikalık bir ödev performansı yeterli olacaktır. Şöyleyki, Bu kursa başlarken Belediye Başkanımıza ve Tüm Keban halkına şunu söz verdik. İki basamaklı dört sayıda zihinden toplatabileceğimize söz verdik. Her çocuğu istisnasız, bizim vermiş olduğumuz ödevleri yapabilecek her öğrenci iki basamaklı dört sayıyı toplayabilsin, yani 75-93-57-83 sonuç kay yaptı, dediğim zaman, bu sınıfta 4 ay sonra öğretmenim sonucumuz budur, diyebilmek hale gelir. Sade bumudur mental aritmek eğitimi, Hayır? Mental Aritmetik Eğitimi ile birlikte çağımızın gereksinimleri, Tablet, Cep telefonu, Bilgisayar çocukların sokakların sokaklarda özgürce oynanmamaları vs. gibi Problemlerden dolayı çocuklar zihinlerinin nöronlarını eksik çalışmasına sebep oluyor. Peki bizim görevimiz burada ne ? Çocuklarımızın zihin nöron yapısını daha uygun hale getirip 7-8 saniye olan matematiksi yel, kontrasyasyon süresini, maksimum en büyük süre olmuştur,7-8 saniyeyi biz 120 saniye çıkarabilmeye hedefleyeceğiz. Peki, bunu yaparken şu sözü veriyorum çocuklar, Lütfen ama lütfen sizler benim verdiğim ödevleri yaparsanız, Bende sizleri âdete dediğim gibi 120 saniye boyunca zorlu matematik işlemlerini zihinden yapabilir hale getirecem, Peki Öğretmenim öğretmenim 120 saniye boyunca çocuklara hiç kimse hiçbir soru sormayacak, Bu sebebinde çocuklarımız ne gibi kazanımlar elde edecek, Bütün merkezi sınavlarda mesala TEOG, KPSS, YDS gibi sınavlarda okuduklarında soruları rahatlıkla birkaç saniyede çözecekler” dedi.

Öğrenci Velisi Süleyman Demir “ Böyle bir kursun açılmasında vesile ve duyarlı olmaları, eğitim açısından bizim çocuklarımız için güzel bir şey olmuştur.” Dedi.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Keban Belediye Başkanı Fethiye Atlı “ Öğrencilerimize ve Keban eğitimine katkı sağlamak için Kaymakamlık, İlçe Milli Eğitim beraber ortak çalışma ile tabiî ki bu işin Maddi boyutunu ise Keban Belediyemiz ve İş adamımız Salih Bayır’ın desteği ile yapılmaktadır. Keban’da bulunan 3 İlkokulda okul idaresi tarafından seçilen 2-3-4-5 sınıflardan 110 Kebanlı öğrencimize 2 sınıfta olmak üzere sabah 2-3 sınıflara öğlenden sonra ise 4-5 sınıflara Zihinden Mental aritmetik eğitimi vereceğiz. 4 ay içinde eğitim gören öğrencilerimiz zihinden matematik işlemi yapacaklar ” dedi.

Daha Sonra Keban Belediye Başkanı Fethiye Atlı ve beraberindekiler, Öğrencilere Mental Aritmetik eğitimi için hazırlanan çanta ve Mental Aritmetik eğitim kitaplarını verdi.

MENTAL ARİTMETİK NEDİR

İnsan beyni ve abaküsle alakalı olarak verdiği bilgide şunları kaydetti: "Beynin sol ve sağ loblarının eş zamanlı ve birlikte çalışmasını sağlayan zihinsel işlem eğitimi, 5-15 yaş arasındaki çocukları kapsayan bir eğitim sistemidir.  Abaküs sistemi  dünyanın en eski hesap makinesi olarak kabul edilir. Ancak günümüzde Japon abaküsünün kullanımı daha kolay olduğundan tüm dünyada tercih edilmeye başlanmıştır. Japon abaküsü 5 (4+1) boncuk kullanılarak oluşturulmuştur. Abaküs eğitimi alan çocuklar, 4 işlemi hesap makinesine ihtiyaç duymadan rahatlıkla zihinden saniyeler içinde yapabiliyorlar. Bu eğitim çocuklara; gelişmiş hesaplama yetenekleri sağlarken aynı zamanda yüksek düzeyde odaklanma ve dikkat yeteneği de kazandırır. Beynin her iki lobunu koordineli kullandıklarından aynı anda birden fazla zihinsel etkinlik yapabilirler. Böylece çocuklar daha gelişmiş bir sol ve sağ beyine, daha güçlü bir hafızaya, daha hızlı karar verebilme yetisine, daha hızlı bir reflekse sahip olurlar. Bu sayede çocukların yaratıcılıkları artar ve her çocukta var olan potansiyel liderlik özelliklerinin gelişip ortaya çıkmasına büyük oranda katkı sağlar. Beyninin her iki yanını etkili kullanan bir birey ilerleyen yaşlarda unutkanlık hastalığına da yakalanmaz. İlköğretim çağındaki çocuklar; (mevcut eğitim programları düşünüldüğünde) 5-15 yaş arası çocukların içinde bulundukları somut zekâ döneminde, okullarda öğretilen soyut matematik temellerine dayanan öğrenim yöntemi nedeni ile matematiksel işlemleri kavramakta zorlanmaktadır. Hatta matematiksel işlemler çocukların korkulu rüyası haline gelmektedir. Abaküs ile işlemleri zihinden yapan çocukların kendilerine olan güvenlerini yeniden kazanmanın yanında, matematiksel kavramları boncuklar ile somutlaştırarak işlemleri daha kolay ve hızlı kavramakta ve eğlenerek öğrendiği için kalıcılık sağlanmakta ve unutkanlık kavramı tamamen yok olmaktadır."